perjantai 5. heinäkuuta 2013

Antimainontaa

Mitäs sanotte, jos blogimainontakohun jälkimainingeissa ryhdyn antimainostajaksi? Sen sijaan että hehkuttaisin jotain tuotetta, haukun niitä?

No, enpä tiedä kuinka pitkään sekään olisi kiinnostavaa. Mutta otetaanpa tähän kolme tuotetta, joiden mainosten näkeminen saa minussa aina aikaan voimakkaan vastareaktion. (Mies osaa jo ottaa huumorilla, kun aamuisin möykkään Hesarille tai illalla televisiolle.)

Sisusta tuoksuilla. Siis tämä aerosolisuihke, jonka tarkoituksena on saada koti tuoksumaan hyvältä. What's up with that? Jos kotonasi haisee, siivoa!

Saippuapumppupullo, johon ei tarvitse koskea. Ettei pöpöt leviä. Siis mitä? Saippuapumppupulloon kosketaan ennen käsien pesemistä. Pesun tarkoituksena on tappaa pöpöt. Kun kädet on pesty, pöpöt ovat poissa eikä pumppupulloon tarvitse koskea. Se on ihan sama onko siinä bakteereja vai ei - älä koske siihen pulloon käsien pesun jälkeen!

Närästyslääke, jonka voimin voi syödä tupla-annoksen pekonia. Voi terve. Jos pekoni närästää, älä syö sitä! Tai jätä edes se tupla-annos väliin.

Sori vaan mainostajat, nämä teidän tuotteenne ovat yksinkertaisesti typeriä.

8 kommenttia:

  1. Haha! Viimistä mainosta en ole koskaan nähnyt, mutta noi kaksi ensimmäistä aiheuttaa mussa vaihdellen agressiota ja naurukohtauksia!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jee, en ole yksin!

      Tuo viimeinen on melko pieni ja huomaamaton mainos, joka on kesällä näkynyt Hesarissa. Kun sen kerran keksin, se pomppaa ärsyttävästi aina silmiin.

      Poista
  2. Sä olet vaan liian fiksu kohde noille mainostajille :-) Ton saippuapullomainoksen olen nähnyt ja sille naureskellut, ja sait hyvin tiivistettyä sen totaalisen turhuuden.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Musta kyllä monesti tuntuu, että mainostajat aliarvioivat härskisti kuluttajan älykkyyttä. Niitäkin tuotteita, jotka ovat sinänsä ihan fiksuja, mainostetaan ihan älyttömillä tavoilla.

      Yksi lempi-ärstyksenaiheistani on lasten käyttäminen päälleliimattuna söpöyselementtinä. Tiedätkö, mainos on vaikkapa spiikattu söpöllä lapsen äänellä, niin kyllähän jokainen vanhempi haluaa kyseisen tuotteen ostaa. Tai koiranpennut! Ne nyt ovat niin söpöjä, että söpöydellään houkuttelevat kenet tahansa kauppaan.

      Poista
  3. Voi kyllä, ihan samoja mainoksia olen mäkin taivastellut :D

    Etenkin ne Syö ruoansulatusjogurttia jotta voit taas jatkaa närästävän ruoan mättämistä epäsäännöllisinä ruoka-aikoina -mainokset ärsyttävät, koska niissä annetaan suoraan viesti, että älä suotta muuta elintapojasi terveellisemmiksi vaan puutu pinnallisimpiin oireisiin ja jatka mättämistä samaan malliin (jotta tarve tähän meidän tuotteeseemme jatkuisi vatsahaavaan/sydän- ja versiuonitautiin asti).

    Kuka hitto ylipäätään on keksinyt tuotteen/sanan ruoansulatusjogurtti?! Ihmisellä on syljessä entsyymit ja vatsassa vatsahapot sitä varten että ruoka sulaa.

    Usein ärsyttää myös se mainitsemasi lasten tai eläinten käyttö mainoksissa. Mua risoo esim. se joku treenaajien palautusjauhe tms., jota mainostetaan hellyttävällä animaatioapinalla joka lapsen äänellä jokeltaa jotain banaanien syömisestä, ja mainoksen lopuksi todetaan "Leave bananas to monkeys". Eli siis syö jauhetta pussista, älä tuoretta ravintoa. (Mä oon niin iloinen niistä tutkimustuloksista, joiden mukaan maidon juominen treenin jälkeen edistää palautumista yhtä hyvin kuin palautusjuomien litkiminen. Siitäs saatte jauheidenpöllyttäjät!)

    PS. Hyvä blogi! Taisin Liinan kautta löytää tänne :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jes, lisää samanmielisiä mainoksille möykkääjiä! Hassu juttu muuten: olin juuri lukemassa sun blogia, kun kommentoit :)

      Se apinamainos ärsyttää minuakin. Ja eilen leffassa tuli joku automainos, joka vihjasi, että tämän auton omistaja on muuten täydellinen isä, jota lapset jumaloivat. Että jos jokin omassa vanhemmuudessa epäilyttää, niin eikun autokaupoille!

      Ja ne ruuansulatusjogurtit! Se on mun mielestä jopa vastuutonta kannustaa ihmisiä epäterveelliseen elämään tarjoamalla tuotteita, joiden avulla elimistön omat hälytysmerkit voi vaimentaa. (Disclamerina mainittakoon, että olen itse harrastanut närästyslääkkeitä loppuraskaudesta molemmissa raskauksissa, mutta se on mun mielestä eri asia kuin rasvan, suolan ja alkoholin yletön mättäminen.)

      Poista
  4. Olen viime aikoina katsellut aika vähän telkkaria, ja usein se vähäkin alkaa ärsyttää mainosten takia. Vanha kunnon tv-shop lienee edelleen olemassa, kuka nyt viitsisi treenata, kun värisevällä vyöllä saa upean sixpackin. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. tv-shop on mainio :) Mä ärsyynnyn niistä mainoksista tosin vähemmän, kun ne tuotteet on lähtökohtaisesti niin päättömiä, etten ymmärrä, miten kukaan niitä ostaa.

      Poista