tiistai 20. elokuuta 2013

10 kysymystä

Suvi Trokee-Daktyyli haastoi kymmenellä kysymyksellä, minä vastaan. Minä muuten kovasti tykkään vastaanottaa näitä haasteita ja tunnustuksia, vaikka tuntuukin, etten osaa vastata minulle esitettyihin kysymyksiin mitenkään nasevasti tai hauskasti. Eräs Liina on siinä hommassa paljon minua parempi, olen silleen positiivisella tavalla kade. Mutta täältä pesee, hauskaa tai ei:

1. Mikä asia tai teko on sinulla oikopolku suuttumukseen?
Epäoikeudenmukaisuus.

2. ... entä välittömään ilahtumiseen?
Kiltteys tilanteessa, jossa sitä ei edellytetä.

3. Mikä on elämän tarkoitus?
42.

4. Mikä tekee elämästä elämisen arvoista?
Elämä itse.

5. Oletko enemmän stoalainen vai hedonisti?
Saako sanoa stoalainen hedonisti?

6. Mikä on viimeisin oppimasi uusi sana?
En muista viimeisintä, mutta ihan vasta muutama vuosi sitten ymmärsin, mikä ero on kilpailukyvyllä ja kilpailuedulla.

7. Jos Jumala on olemassa, mitä toivoisit hänen sanovan sinulle saatuasi Pyhältä Pietarilta menolipun?
Tervetuloa.

8. Mihin osoitteeseen saisit sen Pyhän Pietarin menolipun?
Kyllä minä taivaaseen mieluummin menisin.

9. Kirja, jota et ole vielä lukenut mutta jonka lukemisesta olet pitkään haaveillut?
Uskokaa tai älkää, tämä paatunut ateisti on vuosikausia haaveillut ajasta ja energiasta Raamatun lukemiseen. Kun sen saisin valmiiksi, jatkaisin muilla pyhillä kirjoilla. Jotenkin lukulistalle vaan aina änkee muita teoksia näiden edelle.

10. Nykyään on muotia kuunnella yksittäisiä kappaleita sieltä täältä. Voisitko suositella albumia, joka on hyvä kokonaisuutena?
Voin suositella kolmea: 1) Nick Cave & The Bad Seedsin Let Love In tai 2) No More Shall We Part sekä 3) Faith No Moren Angel Dust.

4 kommenttia:

  1. Stoalainen hedonisti kuulostaa just hyvältä. Siltä, että on löytänyt tasapainon.

    Kiitos kehuista, vaikka itse kyllä paheksun itsessäni piirrettä vääntää kaikesta jatkuvasti jotain helvetin vitsiä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Stoalainen hedonisti taitaa olla oxymoron (onko sille sanalle muuten suomenkielistä vastinetta? Se on hyvä sana, käyttäisin enemmän jos tietäisin, mikä se on suomeksi).

      Mä kun oon tällainen kuivakka tosikko, niin oon aina ihaillut ihmisiä, jotka osaavat kirjoittaa hauskasti ihan arkipäiväisistä jutuista. Musta se on hieno taito.

      Poista
    2. Niin, mutta koska emme ole tietokoneita, voimme rauhassa elämässämme toteuttaa oksymoroneita :D (Mun tietääkseni se on ihan oksymoron, Wikipedia komppaa. Siellä elää kaikki maailman totuus.)

      Et sä musta oo yhtään kuiva tosikko!

      Poista
    3. Nyt herää kysymys, miksen itse älynnyt luntata Wikipediasta? Mutta hyvä, ryhdyn tästedes viljelemään oksymoronia puheessani jatkuvasti :)

      Hoo, kiitos kehuista! Mukava kuulla, että joku kokee minut eri tavalla kuin minä itse.

      Poista