keskiviikko 18. kesäkuuta 2014

Kesä

Olkoonkin, että viime päivinä sää on ollut kuin syyskuussa, että miehen loma ei ole vielä alkanut, että esikoinen ei enää halua nukahtaa päiväunille. Kyllä kesä on ihmisen parasta aikaa. Vaikka päähän on viime päivinä saanut vetää pipon, kaulaan huivin ja käsiin hanskat, on silti elo jotenkin rennompaa ja mukavampaa kuin sanotaanko vaikka nyt talvella. (Tai sitten lapseni ovat taas kasvaneet hieman, ja ovat taas entistäkin mukavampaa seuraa, vuodenajasta viis.)


Valoisat aamut ja illat, luonnon vehreys, lintujen liverrys, minä rakastan sitä kaikkea! Helsinki on täynnä kaikkea kivaa tekemistä (vaikkei tekisikään muuta kuin kävisi heittämässä kiviä mereen ja poimimassa kukkia).

Minä, rutiinien orja ja ainainen ennakoija, olen höllännyt vähän, ja pakkaan aamulla mukaan pari vaippaa (jos muistan) ja lorvimme lasten kanssa ulkona koko päivän. Lounaan syömme kahviloissa, välipalaksi napsimme torin antimia, päiväunille naperot nukahtavat rattaisiin kumpi milloinkin (ja minä hymähtelen itsekseni muistellessani, miten esikoisen ollessa kuopuksen ikäinen stressasin päiväunien ajoituksesta, määrästä ja kestosta, ja nyt nuo molemmat nukkuvat aivan milloin sattuu ja se on ihan jees).

Yleensä minussa herää kesäisin kateus muiden omia pihoja ja mullassa mylläämistä kohtaan, tänä kesänä olen vain kiittänyt kotimme sujuvaa sijaintia kun olemme suhailleet spåralla ja bussilla päiväretkillemme (ja iloinnut helposti viihdytettävästä esikoisesta, jolle bussikyyti itsessään on päivän kohokohta).

Blogikin on ihan hunningolla, kun olen iltaisin niin väsynyt päivän tohinoista että jutuntyngät jäävät hajanaisiksi ajatuksiksi pään sisälle ja kone pysyy kiinni minun kömpiessä nukkumaan (Instagramia päivitän senkin edestä, se on niin helppoa siinä reissun päällä räpsiä kuvat ja julkaista). Ehkä - toivottavasti - tekin olette jo kesälaitumilla, nauttimassa laineiden liplatuksesta, paljaista varpaista, tuoreista mansikoista ja kaikesta muusta ihanasta, minkä kesä tuo tullessaan.

Ihana kesä. Kiva kun tulit.

6 kommenttia:

  1. SÄ OOT MUN RELAUSIDOLI! Aion niiiiiin matkia sua heti, kun omakin loma virallisesti alkaa. Kiitos <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ha ha, jee! Kesä on kyllä yleistä parhautta, sano mun sanoneen. Vaikka pitänee myöntää, että mun rento asenne osin johtuu myös siitä, että uhmis ei halua mennä nukkumaan :) Päiväunettoman lapsen kanssa on paaaljon kivempaa tuolla ulkona, ja hupsheijakkaa hän aina väsähtääkin kesken retken. Paitsi että mä olen jo alkanut toivoa, ettei väsähtäisi, menee pieneltä hyvät kukkien poiminnat ja kiipeilypuuhat sivu suun.

      Poista
  2. Sanopa muuta! Kuinka helppoa on elämä yhtäkkiä kun voi vaan aamupalan jälkeen lähteä pihalle ja palata vasta lounaan jälkeen päikkäreille takaisin. Meillä nukutaan päikkärit vielä sisällä, mutta vain siitä syystä, että mä en oikein mahdu sinne rattaisiin poikasen viereen. (Ja sama päikkäreitten jälkeen, heti vaan pihalle takas ja illalla vasta sisälle.) Nii-in, kysynpähän vaan missä se energinen toinen raskauskolmannes oikeen luuhaa, pakko saada parin tunnin päiväunet joka päivä, muuten ei illasta tule yhtään mitään. Mutta kesä! Ihan sama millainen sää, ihana et on kesä!
    -Anna

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mäkin oon odotellut että milloin se imetyksen lopettaminen alkaa näkyä lisääntyneenä energiana, kun kaikki sitä niin kovasti mainostavat :) Onneksi ulkona ei väsytä!
      Mä oon kesän lisäksi tohkeissani siitä, kuinka helppoa tuollaisten naperoiden viihdyttäminen on. Itsekin viihdyn, kukkaretket ja bussiajelut on mukavaa vaihtelua leikkipuistoiluun.

      Poista
  3. Jahas, mun kommentti katos bittiavaruuteen :) No, meinasin vain sanoa että tuttuja fiiliksiä ja oikein hyvää kesää ja juhannusta sinnekin päin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Äh, on tylsää kun niin tapahtuu! Kiva kun jaksoit silti kommentoida uudelleen :)

      Hyvää kesää ja juhannusta sinullekin!

      Poista